Isnin, 26 April 2010

Naib Canselor UUM Didenda RM5,000

ALOR SETAR - Mahkamah Tinggi di sini semalam memerintahkan Naib Canselor Universiti Utara Malaysia (UUM), Tan Sri Dr. Nordin Kardi membayar denda RM5,000 kerana kesalahan menghina mahkamah dalam tempoh dua minggu atau menjalani hukuman penjara sebulan.

Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Zamani Abdul Rahim mengeluarkan perintah itu selepas menolak rayuannya bagi penangguhan pelaksanaan hukuman denda itu sementara menunggu rayuannya di Mahkamah Rayuan.

Pada 3 Februari lepas, Nordin didenda RM5,000 atau penjara sebulan kerana gagal melaksanakan perintah injunksi yang dibuat oleh Mahkamah Tinggi di sini yang menghalang universiti itu menganjurkan program pengajian Sarjana Pengurusan Perniagaan (MBA).

Nordin yang tidak hadir di mahkamah semalam diwakili peguam K.Valen.

Petikan dari KOSMO Online - Isnin, 26 April 2010

Nukilan Insani: Hina mahkamah kena denda. Kalau hina agama Allah, apakah TINDAKAN yang akan diambil oleh MEREKA YANG BERKENAAN untuk menghukum si PENGHINA AGAMA? Kata hendak boikot sana hendak boikot sini, tapi masih banyak lagi produk-produk Yahudi di negara kita. Itu bukan memboikot atau menghukum namanya, itu mengalakkan lagi penggunaan produk diaorang. Itulah, undang-undang dunia tidak akan sama dengan undang-undang Allah walau dirancang dengan teliti sekalipun. Perancangan Allah mana mungkin dapat ditiru dan difahami oleh hamba-Nya melainkan dengan izin-Nya juga.

6 ulasan:

Berd berkata...

minat nasyid??

Nukilan Insani berkata...

minat jugak sikit2... err lagu nasyid metal... hahahah

Unknown berkata...

Tu baru mahkamah dunia..kalau hina mahkamah Allah memang kena hukum on da spot..takder simpan2 atau talian hayat dah..

Nukilan Insani berkata...

itulah.. masuk mahkamah dunia dah rasa seram... time masuk mahkamah Allah di padang mahsyar nanti bagaimana la agaknya yer... hihihih :)

Pacifist berkata...

salam.
inilah negara caca marba.tidak dahulukan mana yg ptt didahulukan,tidak kemudiankan apa yg ptt dikemudiankan.semua mengikut hawa nafsu sendiri.mana yg ada keuntungan pd mereka itu yg diikutkan/dicanang sana sini.mana yg merugikan pd pandangan mata dunia mereka,dipinggirkan.itu yg dilakukan ke atas agama.suka permukaan/slogan semata2.pengisiannya kosong/hambar.walaupun Islam agama rasmi,tp lihatlah mana kedudukan agama ini.

Nukilan Insani berkata...

kalau berterusan sebegini, negara kita dan kita semua dalam bahaya... tak boleh jadi nie... kena bekerja keras dari sekarang... kena buat marketing akhirat dengan lebih gigih lagi... hihihih :)