Selasa, 27 September 2011

Matrikulasi Abnormalisme - Episod 6

Boyot

Aku memandang perutku yang semakin memboyot.
Jari-jemariku mengusapi lembut permukaan kulit.
Di hadapan cermin itu terukir senyumanku.
Aku seakan gembira dengan perubahan ini.
Ia adalah anugerah yang tidak ternilai buatku.
Aku begitu teruja dan terharu.
Oh tuhan, aku benar-benar bahagia dengan kurniaan-Mu.

Tiba-tiba, kedengaran satu suara memecah kedamaian...

"Sudahlah tu bang, geli betul saya tengok perut awak tu...
Dah macam badak betina bunting sulung.
Kalau saya yang boyot ada baby takpe la jugak.
Boyot awak tu cuma ade lemak tepu.
Eloklah awak mula berdiet."

Empunya suara berdiri bagaikan berkhutbah.
Sayang aku tidak berminat mendengar khutbahannya.
Dia bukan imam masjid negara.
Dia bini aku.

Ah kacau daun aje bini aku nie.
Dia apa tau.
Perut boyotku bukan sebarangan tau.
Inilah juga antara trademark kelakian sejati.

Ku lihat isteriku mula mencuka.
Marah bila aku tidak mengendahkannya.
Jari-jemari masih asyik mengusap perut boyot ini.
Berperut boyot pun satu nikmat.

-Nukilan Insani-
Selasa, 27 September 2011 | 9.13 AM

Nukilan Insani: Calon lelaki perut boyot 1malaysia... :)

Tiada ulasan: