Ahad, 13 Mac 2011

Matrikulasi Abnormalisme - Episod 4

Notis Di Dalam Sampul Merah

"Assalamualaikum wbh".

"Waalaikumussalam wbh".

"Apa khabar encik".

"Baik. Alhamdulillah".

"Maaf ganggu encik. Saya datang ni bawa notis".

"Notis apa nie?".

"Sekejap lagi encik akan faham. Saya minta diri dulu. Assalamualaikum wbh".

"Waalaikumussalam wbh. Terima....kaaaa.... Eh dah takde orang tadi".

Aku membelek-belek sampul surat berwarna merah. Dengan rakus aku koyakkan sampulnya.

"Aaaaaaaaaaaaaaaaaa. Tak mungkin. Ya Allah".

Aku rebah dan pengsan di kaki lima kerana terlalu takut.

-Nukilan Insani-
Isnin, 13 Mac 2011 | 1.15 PM

Nukilan Insani: Antara kandungan di dalam notis itu berbunyi: ANDA AKAN DIJEMPUT ILAHI 40 HARI DARI TARIKH NOTIS INI DIKELUARKAN... SILA BUAT PERSEDIAAN RAPI UNTUK MENGELAKKAN SEBARANG KEJADIAN TIDAK DIINGINI DI ALAM BARZAKH AMNYA DAN JUGA AKHIRAT KHUSUSNYA. Apakah perasaan anda andaikata diberi notis sebegini?

Tiada ulasan: